Piata consolelor video este in formatie completa, toti cei trei mari jucatori, Sony, Nintendo si Microsoft luptandu-se pentru o cota cat mai mare din cele peste 25 de miliarde de dolari cheltuite anual de consumatorii din industria jocurilor video
Sony si Nintendo au lansat oficial noile lor console de jocuri, deschizand astfel a doua runda a luptei pentru o cota de piata cat mai mare. Al treile jucator din industrie, Microsoft, si-a lansat noul sau model de consola video in urma cu aproximativ un an, avand din acest punct de vedere un avantaj considerabil in fata competitorilor sai.
Sony este liderul pietei, cu o cota de 70%, noua sa consola, PlayStation 3 fiind indelung asteptata de catre impatimitii jocurilor video. PS3 si-a facut debutul pe piata nord americana la finalul saptamanii trecute, livrarile fiind estimate la un milion de unitati pentru SUA numai in acest an. Debutul mondial al PS3 a fost pe terenul propriu, in Japonia, unde in primele doua zile de lansare au fost comercializate peste 80.000 de console. Lansarea in Europa a noii console Sony este programata pentru 2007.
Nintendo Co Ltd., cel mai mare producator mondial de console de jocuri portabile si al treilea jucator pe piata mondiala a consolelor video, a lansat in SUA noua sa consola, botezata Wii, duminica, lansarea in Japonia fiind programata pe 2 decembrie. Oficialii Nintendo au precizat ca se asteapta ca intreg stocul sa fie epuizat pana la finele acestui an, pentru SUA fiind programate livrari de patru milioane de unitati.
Lansarile noilor console Sony si Nintendo au fost precedeta de aparitia noii console Microsoft, care a beneficiat de atuul unui an avans pe piata in afata competitorilor sai. Analisti estimeaza ca Microsoft ar putea creste pe acest segment cu pana la 20 de procente in acest an, Xbox 360 marsand practic singura pe piata timp de 12 luni.
Principa