Exista oameni care se risipesc si se aduna atunci cand aud numele lui David Esrig si mai sunt altii care nu au auzit niciodata de el. Teatrul Tineretului Metropolis il astepta pe Godot. acesta a venit, dar...
Exista oameni care se risipesc si se aduna atunci cand aud numele lui David Esrig si mai sunt altii care nu au auzit niciodata de el.
Orice drum bun incepe cu primul pas, orice elev are nevoie de un profesor, orice teatru nou are nevoie de un nume cu greutate care sa-l naseasca. Acesta este cazul Teatrului Metropolis, fost Mundi, care incearca sa aduca un suflu nou in teatrul romanesc, de aceea directorul teatrului, George Ivascu, a propus, iar regizorul David Esrig a admis. Timp de o saptamana Teatrul Metropolis a fost decor pentru un workshop de zile mari, sustinut de marele regizor special pentru talentele romanesti. Am respirat acelasi aer cu studentii pe fetele carora se citea fericirea de a fi partasi la acest stil de a invata si am obtinut raspunsuri la cateva intrebari care ne framantau.
PETICE DE TALENT. Ce ne-a spus croitorul de personaje, pentru ca minutiozitatea cu care rupe firul in patru ne-a obligat sa-l vedem astfel? "Mai intai de toate as spune ca ma vad ca un croitor care lucreaza la personajul in costum. Am invatat si din critici, si din laude. Am avut laude din care se poate invata, am avut si laude tampite. As spune ca momentul de plecare in alegerea meseriei pe care o fac a fost in scoala. Licean la «Matei Basarab», am realizat un spectacol cu niste colegi de-ai mei, unul dintre ei a devenit si el actor, anume Cosma Brasoveanu. Am luat un premiu si cea care mi-a dat impulsul definitiv sa fac teatru a fost presedinta juriului, doamna Dina Cocea. Mi-a spus: «Domnule, tu te duci la institutul de teatru cu recomandarea mea si te inscrii la sectia de regie». Tocmai fusesem selectionat sa fac un curs de filozofie la Mos