(Foto: )
Cu toate ca reprezentantii Guvernului par nu se intelege in ceea ce priveste finalizarea autostrazii, Bechtel a dat verdictul: in 2013, Autostrada Transilvania va fi functionala
Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. La finalizarea lucrarilor, aceasta va reprezenta un tronson important in cadrul sistemului national de autostrazi din Romania.
Mai mult, constructia autostrazii reprezinta o importanta deosebita pentru integrarea Romaniei in economia europeana si va realiza legatura dintre pietele din Europa si cele din Asia Centrala. Atat pe durata lucrarilor cat si la finalizarea acestora, autostrada doreste sa aduca importante beneficii economice Romaniei, in contextul pregatirilor pentru aderarea la Uniunea Europeana in 2007.
Pentru a asigura o eficienta cat mai ridicata, compania Bechtel lucreaza pe mai multe sectoare. Astfel, in ceea ce priveste judetul Cluj, se lucreaza pe tronsonul Campia Turzii- Gilau, Cluj- Bors, Gilau -Mihaiesti, Mihaiesti- Suplacu de Barcau si Suplacu de Barcau -Bors, in total aproximativ 400 kilometri de autostrada.
Primul asfalt pe Autostrada Transilvania va fi turnat in vara anului 2009, in paralel, pe tronsoanele Campia Turzii -Gilau si Suplacu de Barcau - Bors, care insumeaza 117 kilometri. Mai mult, potrivit lui Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al companiei Bechtel, termenul de finalizare al Autostrazii Transilvania este anul 2013.
Pe tronsul Campia Turzii- Gilau vor exista aproximativ 40 de poduri, dintre care unele vor putea sa reziste si la presiunea unui autovehicul de peste 100 de tone.
“In acest moment, la Autostrada Transilvania lucreaza circa 1500 de angajati, urmand ca in 2007 sa mai angajam inca 500 de persoane p