În duelul celor doi moguli media, Rupert Murdoch şi Silvio Berlusconi, primul pare să câştige teren. Iar asta se întâmplă chiar în patria italienilor. Dar nici Berlusconi nu se lasă. În duelul celor doi moguli media, Rupert Murdoch şi Silvio Berlusconi, primul pare să câştige teren. Iar asta se întâmplă chiar în patria italienilor. Dar nici Berlusconi nu se lasă. Guvernul italian ar putea interveni acum, într-o luptă care durează de ani de zile, şi răsturna situaţia în favoarea multimiliardarului australian. Prin compania sa, Fininvest, Silvio Berlusconi rămâne şeful de neegalat al mass-mediei italiene, cu pachete de acţiuni în cele mai mari trei posturi tv, ziare, o editură şi o companie producătoare de film. Dar noua lege media i-ar putea slăbi poziţia pe care mogulul o are pe piaţa audiovizuală şi l-ar putea favoriza astfel pe Rupert Murdoch, preşedintele şi directorul executiv al News Corporation, care deţine Sky Italia, singurul provider de servicii prin satelit. Berlusconi şi-a construit imperiul media în mare parte datorită faptului că a fost prim-ministrul Italiei. Dar, în urmă cu şase luni, el a pierdut această poziţie, fiind învins de Romano Prodi, care a promis că va pune capăt hegemoniei lui Berlusconi în mass-media. Iar de atunci, Murdoch îl tot curtează pe Prodi, în văzul lumii, relatează cotidianul "New York Times". Luna trecută, guvernul italian a luat în discuţie un nou proiect de lege al conflictelor de interese, care îl atinge în mod direct pe Berlusconi, dar şi un nou act normativ al mass-mediei. Acesta din urmă ar putea forţa Mediaset, divizia media a companiei Fininvest, să transforme unul din canalele sale de televiziune din sistem analog într-un post digital. Iar asta ar trebui să se întâmple în termen de cinci luni. Aceleaşi schimbări ar trebui să le opereze şi postul public de televiziune, RAI. Această mişcare a guvernului vizează, de fapt