Si-a inceput existenta intr-un orasel mic din Germania si a devenit un brand de talie internationala dupa 70 de ani de la infiintare. Vestimentatie masculina si feminina, linii puternice, mult negru desi recent au fost lansate si linii mai sportive, parfumuri si accesorii de tot felul, de la genti la portofele. Si socul aparut in urma dezvaluirilor privind colaborarea cu regimul nazist
Hugo Boss si-a pornit afacerea in Metzingen, un orasel mic din Germania cu o populatie sub 20.000 de locuitori. Inceputul a fost reprezentat de un mic atelier de croitorie, designerul trebuind sa faca fata perioadei de recesiune economica de dupa Primul Razboi Mondial. Compania Hugo Boss s-a aflat de mai multe ori in pragul falimentului in perioada crizei economice din anii '30, dar a reusit sa supravietuiasca datorita contractelor incheiate cu autoritatile germane.
Dupa moartea fondatorului companiei in 1948, Hugo Boss a intrat intr-un con de umbra, devenind o companie obscura in pragul falimentului. Momentul de revenire a fost reprezentat de primul costum lansat de companie, in anul 1953. Decizia urmasilor lui Hugo Boss de a se indeparta de liniile vestimentare destinate clasei mijlocii si de a produce costume barbatesti pentru cei cu venituri ridicate s-a dovedit cel mai bun pas pe care compania putea sa il ia.
Finantele companiei au cunoscut o revigorare rapida, contractele de livrare aparand peste noapte. Hugo Boss a inceput sa creeze numai costume care se adresau pesoanelor din inalta societate, barbatii cu venituri ridicate reprezentand baza clientilor. Culoarea neagra a devenit principalul element de brand identificator pentru linia vestimentara a casei de vestimentatie germane, colectia Hugo Boss Black reprezentand multi ani cea mai de succes linie a companiei.
In timp, articolele de vestimentatie adresate doamnelor s-au inmultit si diversificat, apara