Calatorii demolatori Dupa ce, in 2004 Redactia TIMPOLIS a facut o solicitare de informatii publice Ministerului Transporturilor prin care cerea informatii despre contractele de achizitii ale misterioaselor toalete ecologice care au aparut peste noapte in aproape toate haltele timisene - solicitare la care nu am primit raspuns nici pana azi... - lucrurile par sa se fi schimbat putin in sectorul feroviar in ceea ce priveste respectarea legii accesului la informatii de interes public. Astfel, la inceputul lunii noiembrie trimiteam o adresa Companiei Nationale de Cai Ferate, prin care ceream date privitoare la haltele C.F.R. de calatori din Timis, lasate in paragina, prada hotilor, si fara nici un fel de personal. Raspunsul, desi nu ne asteptam, l-am primit de aceasta data in termenul legal.
Parcurgandu-l insa, poti avea niste surprize de proportii. In primul rand C.N.C.F.R. spune foarte senin : “Nu este prevazut nici un fel de personal in haltele de calatori (puncte de oprire)”. Asta inseamna, in primul rand, ca hotii de materiale de constructie, care au trecut deja la dezasamblarea acestor imobile, pot sta linistiti. In al doilea rand, absenta personalului din cladirile respective presupune ca eventualii calatori nu au de unde sa-si ia bilet, fiind nevoiti sa recurga, pentru acest lucru, la conductorii din tren. Dar daca conductorii nu-i trag de maneca sa-i verifice? Dar daca o parte din aceiasi conductori nu elibereaza bilete pentru sumele primite? Pierde bani C.N.C.F.R. pe termen lung? Evident ca da.
Cu privire la degradarea haltelor cu pricina, acelasi C.N.C.F.R. mai da un raspuns de zile mari : “Majoritatea cladirilor din aceste halte nu sunt in stare corespunzatoare, atat datorita lipsei de fonduri, cat si datorita comportamentului unor calatori care le tranziteaza”. Calatorii le-au spart peretii sau le-au gaurit acoperisurile? Oricat de vandali ar fi