O revolutie in industria modei, unul din cei mai faimosi designeri vestimentari din lume, un imperiu cladit in 30 de ani si faramitat in doar cativa, un nou curent introdus in publicitate care i-a adus acuzatii privind pornografia in randul minorilor sau un brand recunoscut la nivel mondial ca fiind de lux: doar cateva din caracterizarile folosite pentru a descrie ampreta lasata de Calvin Klein asupra industriei vestimentare
Fiul unui cuplu de imigranti maghiari de origine evrei, Calvin Klein s-a nascut in timpul celui de-al doilea razboi mondial, in saracaciosul cartier Bronx din New York. Urmarind linia de invatamant a celorlalti tineri din comunitatea evreilor, Calvin Klein a urmat studii de arta, absolvind la 20 de ani Fashion Institute of Technology. Primul contact cu industria modei a fost un atelier de croitorie din New York care producea paltoane si costume pentru clasa de mijloc, urmand apoi sase ani in diferite ateliere de design ale magazinelor din oras.
Sansa lui Calvin Klein s-a numit Nicolas Louis Alexandre de Gunzburg, un imigrant de origine rusa, provenit dintr-o familie innobilata de bancheri, care a fost un mentor pentru o generatie intreaga de designeri. Printre acestia s-a aflat si Calvin Klein, care a reusit astfel sa patrunda in lumea buna a New York-ului, devenind cunoscut.
Imperiul Calvin Klein a avut ca punct de pornire un magazin de paltoane deschis in incinta hotelului York, investitia initiala fiind de 10.000 de dolari. Afacerea a fost pusa pe picioare cu ajutorul unui prieten din copilarie, legenda spunand ca intr-o zi, gresind etajul, un client bogat a coborit din lift in fata magazinului lui Calvin Klein, comandand pe loc produse de 50.000 de dolari. Realitatea a fost insa una cu totul diferita: un reprezentant al retailerului vestimentar Bonwit Teller a trecut prin fata magazinului si, impresionat de stilul lui Klein,