A trecut de outdoor si urmeaza radioul. Internetul vinde din ce in ce mai multa publicitate, chiar daca majoritatea companiilor acorda putini bani acestui mijloc de promovare. Europa Centrala si de Est are cea mai rapida crestere in acest sector.
Cheltuielile pentru publicitatea pe Internet vor creste cu 28,2% in 2007, in timp ce in celelalte sectoare media cresterea va fi de numai 3,9%. Un studiu al Zenith Optimedia, companie care ofera servicii media, prezinta o suma de 435 de milioane de dolari care ar reprezenta investitiile globale in publicitate in 2006. Acest indicator va ajunge la 510,8 milioane in 2009. Raportul analizeaza 63 de tari, printre care si Romania.
MEDIA. Procentul care revine internetului din aceasta suma este de 5,8% in 2006 si se estimeaza ca va ajunge la 8,6% in 2009, cu cel mai spectaculos ritm de crestere. Marea Britanie este lider la acest capitol, cu 13,5% anul acesta si 21,5% peste trei ani. Internetul atrage procente mai mari de 10% din investitiile in publicitate in alte doua tari in care rata de penetrare a acestuia este ridicata: Suedia si Norvegia, iar pana in 2010 in aceasta categorie vor mai intra alte 10 state. 2006 este anul in care internetul a devansat outdoor-ul ca mijloc de advertising. Urmatorul pas va fi depasirea radioului in acelasi clasament, iar asta se va intampla in 2009.
BUGETE. Chiar si pe pietele dezvoltate bugetele alocate de companiii pentru publicitate pe internet sunt inca mici in comparatie cu timpul dedicat de consumatori acestui mediu de comunicare. De exemplu, consumatorii din SUA, Japonia si Marea Britanie, cele mai importante piete de publicitate, au petrecut 21,9% din timpul dedicat mijloacelor media pe internet. Companiile au alocat in schimb doar 6,8% din bugetele lor pentru promovare online, ceea ce inseamna o rata de 3:1 intre interesul pentru web al consumatorilor si cel al respons