Soferul a fost gasit responsabil de moartea Printesei Diana
Politia britanica a dat publicitatii, joi, un raport oficial cu privire la decesul Printesei Diana. Autorul documentului, fostul sef al Scotland Yard-ului, John Stevens, a impartasit opinia anchetatorilor francezi, care au stabilit ca moartea Printesei Diana si a prietenului ei, Dodi al-Fayed, la Paris, in anul 1997, s-a datorat unui accident rutier.
Potrivit raportul oficial prezentat de politia britanica, Printesa Diana nu era insarcinata in momentul producerii accidentului.
Mai mult, John Stevens sustine ca Lady D nu era logodita cu Dody Al-Fayed in momentul producerii tragediei si nici nu urma sa se logodeasca cu acesta. Totusi, Al-Fayed i-ar fi cumparat printesei un inel, despre care politistii britanici spun ca Diana nu l-a primit niciodata.
"Orice implicare a serviciilor secrete in moartea Printesei Diana este infirmata" - a precizat fostul sef al Scotland Yard-ului si a clasat drept "nefondate" acuzatiile in acest sens a lui Mohamed Al-Fayed, tatal lui Dodi.
Ancheta de 4 milioane de lire, demarata in ianuarie 2004 sub numele de operatiunea Paget, s-a impotmolit in toamna acestui an, datorita refuzului servicilor secrete franceze de a preda toate dosarele pe care le detin, cu privire la ultimele ore ale lui Henri Paul, soferul printesei.
Aceasta tactica de blocare a investigatiei, au provocat indoieli asupra concluziilor politiei franceze conform carora accidental a fost cauzat de alcoolemia ridicata a soferului si consolideaza banuielile asupra implicarii serviciilor secrete intr-un act criminal.
In urma analizelor de laborator, in momentul accidentului, alcoolemia soferului era de 1,82 grame/litru, de aproape patru ori mai mare decat limita legala in Franta. In plus, in sangele lui au fost descoperite urme ale unor tranchilizante