Privita din afara, piata romaneasca de retail se prezinta fara indoiala ca deosebit de atractiva pentru investitorii straini, ceea ce si explica investitiile masive initiate de acestia pentru dezvoltarea sectorului comercial. Pe langa valorile ridicate ale proiectelor dezvoltate in ultima perioada, profitabilitatea acestui segment este sustinuta, in plus, si de regimul de duopol stabilit de jucatorii straini din peisajul retailului autohton. Astfel, per ansamblu, aceasta piata este dominata in mod vizibil de francezi (prin retelele de hypermarketuri Cora si Carrefour, si, mai nou, si pe latura de bricolaj), un loc important revenind in acest sens si germanilor (reteaua Billa, reteaua de hypermarketuri real,-, grupul Rewe, care controleaza supermarketurile Penny, grupul Tengelmann, cu magazinele Plus, alaturi de reteaua Kaufland, ce cuprinde magazine de tip discount).
Se pare insa ca aceasta situatie nu exclude implicarea unor noi jucatori straini, Romania prezentandu-se nu ca o piata saturata din acest punct de vedere, ci, dimpotriva, ca una deschisa noilor intrari. In acest context, patrunderea belgienilor in retailul autohton, prin holdingul Ackermans&van Haaren, nu apare deloc ca iesita din comun, mai ales ca "Piata romaneasca ofera oportunitati importante, iar iminenta aderare la Uniunea Europeana este un avantaj pentru Romania", conform declaratiilor lui Kris Verhellen, directorul executiv al diviziei de investitii imobiliare a holdingului, Extensa Group.
Investitii belgiene de 200 mil. de euro in centre comerciale
Astfel, Extensa Group a anuntat, potrivit Mediafax, ca intentioneaza ca in urmatorii ani sa construiasca mai multe centre comerciale in tara noastra, valoarea estimativa a acesor investitii ridicandu-se la aproximativ 200 milioane de euro. "Investitia alocata unui proiect este de 40-50 milioane de euro si avem in vedere