Friesland Foods, cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum din Romania, a obtinut anul acesta vanzari de 40 de milioane de euro din linia de produse Milli, iar pentru anul viitor reprezentantii companiei estimeaza vanzarile acestei game la 55 milioane euro. Pentru dezvoltarea marcii Milli si campaniile de promovare, compania a investit in acest an circa doua milioane euro.
Potrivit directorului general al Friesland Foods Romania, Gerbrant de Boer, cifra de afaceri a companiei este estimata pentru anul acesta la 105 milioane euro, in timp ce pentru anul viitor reprezentantii Friesland prognozeaza o crestere de 5-7%. La 11 luni, Friesland Foods a raportat o cifra de afaceri de 98 milioane euro.
Napolact, una dintre companiile detinute de Friesland, va consemna anul viitor o cifra de afaceri estimata la 33 milioane euro, in urcare cu 10% fata de nivelul anticipat pentru 2006. "Cifra de afaceri a Napolact va creste in special ca rezultat al campaniilor de imagine, pentru care am investit circa un milion de euro in acest an. Pentru 2007, investitiile programate sunt tot de un milion de euro si vizeaza campanii de promovare a brandurilor Napolact", a afirmat de Boer. Friesland are programate, pentru 2007, investitii de 4-5 milioane euro, pentru modernizarea tehnologica, si instalatii de protectie a mediului la unele dintre cele sapte fabrici detinute de firma in Romania.
De Boer estimeaza ca segmentul de produse sanatoase, in care este inclusa gama Milli, va reprezenta in 2007 circa 8-10% din vanzarile totale ale firmei. Categoria de produse cu cea mai mare pondere in vanzarile Friesland este cea a branzeturilor, cu o cota de 25%.
Laptele de consum reprezinta 23% din vanzarile Friesland, iar produsele fermentate 20%. Deserturile acopera circa 7% din cifra de afaceri a Friesland in acest an, vanzarile pe aceasta categorie insumand opt mi