espre steaua care i-a calauzit pe magi vorbeste doar Evanghelistul Matei. Tot el este singurul care mentioneaza uciderea pruncilor Betleemului de catre Irod. Nasterea Domnului a provocat deopotriva lacrimi de bucurie si durere.
"Steaua sus rasare, ca o taina mare" ... Despre steaua care i-a calauzit pe magi vorbeste doar Evanghelistul Matei. Tot el este singurul care mentioneaza uciderea pruncilor Betleemului de catre Irod. Nasterea Domnului a provocat deopotriva lacrimi de bucurie si durere.
In apropierea Craciunului, steaua de la Betleem devine un subiect important pentru cei care calca pragul planetariilor.
EVANGHELIA. Desi concisa, relatarea Evanghelistului Matei despre stea este importanta prin bogatia detaliilor. El subliniaza cateva trasaturi de baza ale stelei. In primul rand, ea a fost un obiect nou aparut, neobisnuit, incat i-a determinat pe magi sa plece intr-o lunga calatorie. Apoi, ea s-a aratat in doua randuri, la intervale destul de scurte. Mai intai i-a calauzit pe magi pana la Ierusalim, unde a avut loc intrevederea cu Irod. Ascunzandu-se pentru un timp, s-a aratat din nou si a mers pe cer pana la Betleem, stationand deasupra casei in care se afla Pruncul. Reaparitia ei i-a bucurat foarte mult pe magi. Matei nu precizeaza nimic despre o stralucire intensa a stelei. Poate din acest motiv ea nu a fost vazuta de sfatuitorii regelui Irod, ci doar de magi.
PROFETIA. Acest episod biblic nu se regaseste in celelalte Evanghelii sau in alte scrieri din acea perioada. Contestatarii stelei de la Betleem considera aparitia ei drept o legenda fabricata de primii crestini, pentru a da greutate religiei nou aparute. Altii il acuza pe Sfantul Matei ca ar fi introdus in Evanghelia sa fapte imaginare, pentru a justifica unele profetii referitoare la Mantuitorul. In cartea Numeri 24, 17, Valaam asociaza o stea lui Mesia: "O stea rasare din I