Introdusă în noul Cod rutier în toamna acestui an, măsura constatării amiabile şi-a dat obştescul sfârşit zilele trecute, printr-o decizie a Camerei Deputaţilor. Pentru multă vreme de acum înainte, şoferii implicaţi într-un accident uşor vor face din nou cozi la ghişeele Poliţiei Rutiere. Ar fi fost prea frumos ca să fie adevărat! Imaginaţi-vă două automobile implicate într-un accident la semafor, cum se întâmplă zilnic cu sutele în circulaţia infernală din Cap
Introdusă în noul Cod rutier în toamna acestui an, măsura constatării amiabile şi-a dat obştescul sfârşit zilele trecute, printr-o decizie a Camerei Deputaţilor. Pentru multă vreme de acum înainte, şoferii implicaţi într-un accident uşor vor face din nou cozi la ghişeele Poliţiei Rutiere.
Ar fi fost prea frumos ca să fie adevărat! Imaginaţi-vă două automobile implicate într-un accident la semafor, cum se întâmplă zilnic cu sutele în circulaţia infernală din Capitală. Şoferii coboară din maşină, îşi evlauează din ochi pagubele, după care, de comun acord, completează un formular (constatul amiabil) şi merg la asigurător pentru întocmirea documentaţiei necesare în vederea reparaţiei maşinilor. Cât timp accidentul s-a soldat doar cu pagube materiale şi nu cu victime, Poliţia îşi vede de lucruri mai importante, cum ar fi dirijarea circulaţiei în intersecţiile aglomerate sau supravegherea traficului. Fără procese-verbale, fără timp pierdut la birourile de constatări auto, fără amenzi contravenţionale sau puncte de suspendare.
Modelul, idilic încă pentru România, funcţionează în multe ţări europene şi constituie, înainte de toate, o dovadă de civilizaţie rutieră. Dreptul de copyright al formularului de constat amiabil îl deţine Comitee Europeean des Assurances, organism din care fac parte majoritatea asociaţiilor profesionale ale co