Radioteleviziunea publica britanica BBC are un buget de peste 500 de milioane de euro pentru extinderea sa pe internet, urmarind dezvoltarea unor site-uri gen "retele sociale" (de ex. Hi5.com sau myspace.com - n.r.) in jurul unor puternice formate proprii, precum emisiunea auto "Top Gear", conform MediaGuardian.
Tranzactiile on-line vor fi finantate de compania BBC Worldwide, care urmareste si o extindere la nivel international.
Comunitati virtuale pentru show-uri
Strategia noua presupune ca site-urile proprii, cum ar fi "BBC Good Food", sa devina mai interactive si mai strans legate de cerintele publicului. Fonduri suplimentare sunt alocate pentru infiintarea unor pagini web de tipul "retelelor sociale", lansate tot in jurul programelor si revistelor BBC, precum show-ul de succes "Top Gear".
Directorul executiv BBC Worldwide, John Smith, a declarat ca, desi piata pentru retele de tip social pentru populatia adolescenta este suprasaturata cu site-uri ca My Space ori Bebo, din revistele BBC reiese ca exista o nisa pentru "comunitati" virtuale care "graviteaza" in jurul show-urilor de succes ale corporatiei.
Smith a mai adaugat ca, desi are la dispozitie 500 de milioane de euro pentru finantarea proiectului, este "putin probabil" ca toate fondurile sa fie utilizate pentru dezvoltare digitala. Specialistii din piata prevad deja un rol din ce in ce mai important pentru BBC Worldwide, divizia comerciala a companiei, pe care ramura de serviciu public se va baza in viitor pentru sustinerea financiara a corporatiei.
Aceasta schimbare de strategie este cauzata de profiturile reduse pe care le va aduce noua taxa pe licenta a postului public britanic, care urmeaza sa fie introdusa in acest an. BBC Worldwide a inregistrat in 2006 vanzari de aproape 1,2 miliarde de euro. Compania si-a dublat profiturile in ultimii