foto: ZAZ
Declaratie surprinzatoare a presedintelui Ucrainei, Viktor Iuscenko, in conferinta de presa comuna pe care a sustinut-o luni la Sighet impreuna cu Traian Basescu: Ucraina este interesata de privatizarea Uzinelor Auto de la Craiova.
Reamintim ca statul roman a reintrat in posesia pachetului majoritar de actiuni dupa retragerea gigantului coreean Daewoo.
Cel mai mare producator de automobile din Ucraina este compania ZAZ, care a fost detinuta, pana in 2001, de Daewoo, iar acum este parte a grupului UkrAVTO. UkrAVTO a cumparat in 2005 si pachetul majoritar de actiuni al producatorului polonez FSO.
In acest moment piata auto din Ucraina este formata din doi mari producatori: Bogdan Corporation si Zaporozhsky Auto Plant (ZAZ).
La sfarsitul lunii decembrie, cele doua companii au anuntat investitii de aproximativ 600 de milioane de dolari intr-o unitate de productie in orasul Bor, regiunea Nizhny Novgorod.
Capacitatea de productie a fabricii va fi de 160 de mii de masini anual, 80 de mii de motoare de capacitate mica si mare, sase mii de Isuzu si 80 de mii de sasiuri pentru autobuze.
Bogdan Corporation, divizia producatoare de automobile a grupului Ukrprominvest, e formata din 20 de companii printre care Cherkassky Autobus, Lutsk Automobile Plant, Hyundai Motors ucraina si Kia Motors Ucraina.
ZAZ are in portofoliu doua facilitati de productie de masini si 10 producatori de componente auto.
Petitorii Uzinelor de la Craiova
De privatizarea fostelor uzine Daewoo s-au aratat interesate pana acum mai multe companii, printre care se numara si producatorul indian Tata Motors.
Tata Motors ar putea concura pentru uzina Daewoo cu General Motors si Ford, in timp ce chinezii de la Chery nu au mai facut nici un anunt legat de privatizarea Daewoo.
Uzina