Consiliul Parintilor din Statele Unite a monitorizat sase posturi comerciale de televiziune pentru a afla de cate ori, dar si in ce context este pomenit numele Domnului "pe sticla".
Anul trecut, Dumnezeu a fost pomenit la televizor de 1.425 de ori. Cel putin asa reiese dintr-un studiu realizat in perioada 1 septembrie 2005 si 31 august 2006 de Consiliul Parintilor din Statele Unite (PTC). Mai exact, s-a vorbit despre religie cel putin o data la fiecare 1,6 ore.
METODOLOGIE. PTC a monitorizat sase televiziuni comerciale (ABC, CBS, NBC, Fox, WB si UPN) si a notat toate scenele ce aveau un continut religios, pornind de la simpla mentionare a cuvantului Dumnezeu pana la discutii despre o institutie religioasa sau despre credinta in general. De asemenea, parerile despre religie au fost impartite in doua categorii: pozitive si negative. Astfel, in perioada mentionata, analistii Consiliului Parintilor au observat ca s-a vorbit despre institutii religioase de 393 de ori, despre clerici, de 184 de ori, despre laici, de 303 ori. In ceea ce priveste parerile despre religie prezentate in cadrul programelor tv, 35% au fost pozitive, 35% au fost negative, iar 27% neutre.
CLASAMENT. ABC a fost televiziunea in care s-a facut referire la religie cel mai des (in medie, o mentionare la mai putin de 60 de minute). Fix din ora in ora s-a vorbit despre Dumnezeu la NBC, iar Fox are o medie de o mentionare la fiecare 1,8 ore. La polul opus se situeaza televiziunile WB - 3,6 ore, CBS - 3,7 ore, respectiv UPN - 5 ore de program. Desi se afla in "subsolul" clasamentului, CBS este pe primul loc la capitolul "proreligie". In timpul programelor sale, 47% dintre referirile la religie au fost pozitive. Postul este urmat tot de o "codasa", WB - 41,3% si ABC - 37,7%. In ceea ce priveste opiniile negative despre religie, in top conduce detasat Fox, cu 49,7%. Locul urmator este ocupat