Documente:
Nivelul taxelor in alte state membre UE
(17.01.2007) DOC
Reducerea taxei auto a ramas la stadiul de discutie, chiar daca in urma cu doua zile politicienii anuntau ca valoarea taxei va fi micsorata. In sedinta de guvern de miercuri s-a decis insa ca nivelul taxei de prima inmatriculare sa fie stabilit abia dupa discutiile ministerului Finantelor cu expertii Comisiei Europene.
Numai pe baza acestor concluzii taxa va fi modificata conform normelor UE, care interzic statelor membre sa introduca taxe prin care sa discrimineze produse din alte tari membre, in competitia de pe piata cu produsele similare autohtone.
Cu toate acestea, Guvernul nu vrea sa renunte la aceasta taxa, despre care spune ca exista si in alte 15 state membre UE, motivand ca astfel piata romaneasca va fi invadata de masinii second hand cu un grad inalt de poluare.
"Aceasta taxa nu este ilegala si nu contravine normelor europene, singura problema fiind legata de nivelul acesteia, nivel la care s-a ajuns in urma modificarilor facute de Parlament asupra proiectului initiat de Guvern", se arata intr-un comunicat al Guvernului, in care sunt prezentate si etapele rezolvarii acestei situatii:
1. Ministerul Finantelor Publice poarta discutii cu Directia de Taxe a Comisiei Europene
2. La finalul discutiilor se va propune o formula de modificare a actului normativ, care sa corespunda normelor europene
3. Guvernul va promova un act normativ de modificare a legislatiei actuale
Premierul Tariceanu a declara, luni, ca prin introducerea taxei de prima inmatriculare auto, Guvernul a incercat sa impiedice transformarea Romaniei in "lada de gunoi a Europei".
Pe de alta parte, liderul PD, Emil Boc a solicita tot luni suspendarea taxei, despre care a spus ca a ajuns sa aiba alta forma dupa de