Testul pentru redobandirea permisului suspendat pune pe jar soferii din Bucuresti si nu numai, procentul de promovabilitate fiind din ce in ce mai mic. Politistii se plang ca noul Cod Rutier le este total strain conducatorilor auto si ca multi dintre ei nu au ce cauta la volan.
Udriste. Vineri, 12 ianuarie 2007. Ora 8:30. In curte, puzderie de lume. Peste 200 de persoane. De vina? Tot noul Cod Rutier, devenit intre timp "cosmarul" soferilor si al pietonilor. Asa ca vrei, nu vrei, potrivit noilor reglementari rutiere intrate in vigoare la 1 decembrie 2006, agentul de circulatie te lasa cat ai clipi fara permis. Pentru o perioada de 30, 60 sau 90 de zile, in functie de gravitatea abaterii si dupa norocul fiecaruia. Dupa care, daca vrei sa-ti "ispasesti" pacatele si sa-ti iei inapoi carnetul de sofer, urmeaza sa dai un test ce "te plimba" putin prin Legislatia Rutiera.
TESTARE. "La start" sunt programati 144 de candidati. Atmosfera destul de relaxanta. "Ce-o fi o fi!", se aud glasuri din multime. "Nu-i problema! Venim si maine!" Pentru unii, ajunsi sa dea testul a cincea oara, venitul la Udriste a devenit deja o distractie. Face parte din programul lor zilnic. Este de-ajuns sa-i privesti pentru a-ti da seama ca noul Cod Rutier le este total strain. Dar cine stie! Depinde cum te loveste norocul. Altii, revoltati, pun totul pe seama nesansei. Doar sunt soferi cu atatia ani experienta. Testare le mai trebuie lor?!
"Asa e aproape in fiecare zi, domnisoara, de cand cu Codul asta rutier. Inainte mai aveau mila de noi. Acum, pentru orice greseala ti-au si ridicat permisul. Prea exagerat. Ce, noi avem timp de pierdut pe aici?"
NEMULTUMIRE. La randul lor, politistii care se ocupa special de aceste testari spun ca examenul este foarte simplu. Un chestionar cu 15 intrebari, timp de 20 de minute. Pentru a fi declarat "admis" trebuie sa raspunzi sau "sa ghice