Volumul vanzarilor de autovehicule pe piata romaneasca a ajuns in 2006 la un total de 297.162 de unitati, in crestere cu 15,8% fata de nivelul de 256.414 unitati inregistrat in 2005, ducand piata spre o valoare estimata de 3,5 mld. euro.
Cresterea pietei auto s-a realizat in mare parte pe baza cererii mai mari pentru autoturismele de import, care au ajuns la nivelul de 137.252 de unitati, mai mult cu 34% decat in 2005. Piata autovehiculelor a crescut in 2006 cu 19%, la 256.363 de unitati, potrivit informatiilor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
Producatorii interni de automobile au livrat in aceeasi perioada un numar de 119.112 masini, ceea ce reprezinta o crestere de putin peste 10%.
Liderul pietei a fost in continuare Automobile Dacia, care a vandut pe piata autohtona 96.037 de unitati din cele 196.000 de produse.
Daewoo a crescut incet, dar constant, cu 15%, la 23.000 de unitati, ceea ce ii aduce o cota de piata de 7,8%, cu 1,5% mai mica decat media inregistrata pana in luna noiembrie a anului trecut.
Cresterea de 34% a cererii pentru autoturismele de import a fost sustinuta de cele trei marci care s-au mentinut in topul vanzarilor pe parcursul anului trecut.
Renault a confirmat la sfarsit, terminand pe primul loc cu 21.395 de unitati livrate, in ciuda unei scaderi de 1,9%. Skoda a ajuns la 20.541 de masini vandute, iar Volkswagen la 15.004 unitati.
Renault a condus si in clasamentul marcilor straine la vanzarile in functie de clasa. Renault Clio a vandut in 2006 13.250 de unitati si a obtinut o cota de 25% din clasa de marime mica (B). Clasa mica a avut cel mai mare volum de vanzari, 52.300 de unitati, si a inregistrat un plus de circa 38% fata de anul anterior. Urmatoarele modele au fost Skoda Fabia si Chevrolet Aveo, cu o cota de 14,6%, respectiv 8,6%.
Chevrolet a