Dacia Logan Furgon, cum a fost denumit modelul care a inlocuit binecunoscuta Dacie Pick-up, a completat inca un loc in gama Logan, despre care reprezentantii producatorului local au anuntat la lansarea din 2004 ca va fi platforma de baza pentru cinci variante de caroserie pana la orizontul anului 2009.
Furgoneta Logan, lansata ieri de producatorul Dacia, trebuie sa inlocuiasca golul lasat de predecesorul "papuc" care in 2006 a vandut ceva peste 11.000 de exemplare. Performantele Daciei la capitolul utilitare sub 3,5 tone au fost insa anul trecut in scadere cu 43,6% fata de 2005.
Scaderea vanzarilor la jumatate fata de nivelul anului 2005, lucru influentat categoric de anuntul lansarii la inceputul anului 2007 a unei furgonete derivata din platforma de baza a Logan MCV si probabil si nevoia de innoire a gamei au fost principalele motive care au dus la incetarea fabricatiei pentru Dacia Pick-up.
Utilitara Logan va fi produsa potrivit declaratiei vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, in faza initiala in 40 de exemplare pe zi cu posibilitatea de crestere pana in 2008 la 60 unitati pe zi, in parametrii capacitatilor de productie instalate la uzina din Pitesti.
"Dupa opinia mea, cel putin 60 - 65% din productia realizata in 2007 va fi vanduta in Romania, restul procentelor fiind destinate exportului", a declarat Constantin Stroe.
In aceste conditii, daca productia zilnica pentru furgoneta va fi mentinuta la 40 de unitati, volumul anual ar putea ajunge la circa 12.000 de exemplare din care mai mult de 7.000 vor fi vandute in Romania.
La capitolul rezultate de vanzari pentru segmentul autoutilitarelor, Dacia nu a fost singurul producator intern care a inregistrat aceasta evolutie. In acelasi segment, Aro, care oricum avea o productie nesemnificativa, nu a vandut anul trecut nici macar cele 14 vehicule ramase pe stoc din productia de