Avand in vedere ca pe marginea unora dintre manualele de istorie si limba si literatura romana s-au iscat ceva controverse in ultimele zile, Comisia de Invatamant a Camerei Deputatilor a solicitat sa analizeze toate manualele alternative. Este vorba de cele de istorie si romana de la clasa a V-a pana la a XII-a, care vor fi trimise de catre Consiliul National pentru Evaluarea si Difuzarea Manualelor (CNEDM) la Parlament.
Si cum s-au purtat multe discutii, unele exagerate, CNEDM a fost obligat sa se autosesizeze si a decis analizarea manualelor incriminate de catre o comisie de experti. In functie de concluzii, se va lua o decizie finala, care poate include trei variante - scoaterea din uz a manualelor respective, revizuirea capi-tolelor in cauza sau clarificarea subiectelor care au facut “valuri” si stabilirea unei solutii foarte clare privind modul in care se va face abordarea in viitor a programelor scolare de catre autorii de manuale. Oricum, la modul in care s-a pus problema si unii ziaristi au transat subiectul, mai ales ca si prin parlament s-au mai auzit voci care sa se intrebe de ce atatea manuale, dupa zece ani nu este exclus sa revenim la manualul unic. Si poate chiar la a dicta cineva cum si ce trebuie scris intr-un manual. Ceea ce, din punctul de vedere al informatiilor, nu poate fi o varianta foarte potrivita, varietatea abordarii programei scolare fiind totusi un castig pentru elevi si, totodata, pentru profesori.
“Nu trebuie sa moara un om ca sa putem vorbi de el in manual”
“Din pacate este inca teama de a aduce istoria la zi, in care sa fie vorba si de oameni vii. Dar tocmai aceasta este libertatea autorilor, cand abordeaza o tema, sa vina cu exemplele care li se par mai potrivite. Pentru ca elevii sa citeasca si mai mult despre subiectul respectiv, in unele manuale sunt chiar facute trimiteri catre anumite site-uri pe Int