Contand pe faptul ca incepand din 2007 va veni o infuzie masiva de bani europeni pentru refacerea infrastructurii existente si realizarea, in paralel, a unor noi autostrazi care sa lege estul de vestul continentului, autoritatile romane au lucrat in “relanti” in ultimii doi - trei ani. Puse in fata realitatii, oficialii romani par sa se fi dezmeticit abia acum, realizand ca banii asteptati nu vor veni dinspre Vest fara proiecte si fara cofinantare romaneasca.
Timisul resimte acut “criza infrastructurii”, cu atat mai mult cu cat noile autostrazi, europene, menite sa faca legatura vestului Europei cu estul par sa ne ocoleasca metodic. In plus, abia acum Curtea de Conturi da verdicte : in anii 2001 - 2004 Timisul a fost defavorizat din punct de vedere al “banilor pentru drumuri”, fondurile mergand spre fiefurile PSD clasice - Vrancea, Bacau. Rezultatul combinat al acestor politici si strategii se vede deja din plin, iar criza e abia la inceput. Coridorul Budapesta - Odesa “dribleaza” Timisul Interesul tuturor autoritatilor judetene este sa faca in asa fel incat prin “parohia” lor sa treaca cele mai importante autostrazi si drumuri nationale, care aduc bani si atrag in zona investitori. Unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura planificate de Ministerul Transporturilor - o autostrada care sa lege estul de vestul Romaniei, proiect extrem de important, in contextul aderarii, ocoleste Timisul care, in acest fel, devine oarecum izolat. Astfel, Ministerul Transporturilor isi pune mari sperante in proiectul unei autostrazi care sa strabata de la est la vest Romania - “coridorul Budapesta - Odesa”. Desi ar fi fost posibil ca Timisul sa fie integrat in acest coridor, varianta finala e una care trece prin partea de nord a tarii.
“Cea mai buna varianta (din punct de vedere economic, social, al protectiei mediului, al eficientei transporturilor de marfuri) p