Compania Centrofarm, care opereaza o retea de 33 de farmacii, majoritatea in Bucuresti, se va orienta in perioada urmatoare pe deschiderea de unitati de dimensiuni mai mari, peste media pietei.
"Centrofarm s-a dezvoltat pe vechile locatii ale farmaciilor de stat, ceea ce ne-a permis accesul la suprafete mai mari. Cred ca in medie farmaciile Centrofarm au peste 150 de metri patrati", a declarat pentru ZF Dorin Catana, directorul general al Centrofarm. Reprezentantul companiei spune ca nu va adopta un plan agresiv de expansiune, ci ca va "analiza oportunitatile care apar".
Suprafata medie a unitatilor farmaceutice pe plan local se situeaza sub 100 de metri patrati, iar majoritatea retelelor se incadreaza in aceasta categorie. La mijlocul anului 2005, Centrofarm a demarat un amplu proces de reasezare pe piata, reteaua fiind cea mai veche entitate care activeaza pe segmentul de retail farmaceutic din Bucuresti, prima farmacie cu acest nume fiind infiintata in 1984.
"Lantul de farmacii Centrofarm nu a crescut numeric foate mult, nu a cunoscut o expansiune. Prezenta Centrofarm s-a simtit in Bucuresti datorita rebrandingului", a explicat Dorin Catana.
Cu toate ca investitiile in noul "look" al Centrofarm au fost demarate in 2005, cea mai mare parte a acestora s-au derulat anul trecut.
"S-au produs schimbari profunde, conceptul de farmacie, portofoliul de produse, cu asimilarea unei largi game de dermatocosmetice, am implementat servicii complementare pentru clienti", a spus Dorin Catana.
Insa lucrurile nu s-au oprit doar in amenajarea spatiului. "Am inceput organizarea din punct de vedere al managementului. In prezent suntem 280 de angajati, de la 220 de angajati la finalul anului 2005. Vechiul Centrofarm pe partea aceasta de management nu avea bine definite pozitiile. Nu exista departamentul de marketing, de exemplu", a afirmat el.