BRD-SocGen are in plan sa-si dubleze anul acesta portofoliul de credite acordate intreprinderilor mici si mijlocii prin produse standardizate, pana la aproximativ 400 de milioane de euro.
BRD a lansat la jumatatea anului trecut produse de finantare standardizate - gamele Ristretto si Simplis- iar pana in decembrie soldul creditelor acordate a urcat la 270 de milioane de euro.
"Pe corporate piata se saturase inca din 2005 si trebuia sa gasim un segment nou", spune Lucian Cojocaru, directorul Departamentului Comercial al Retelei BRD-SocGen. In mod traditional banca era orientata pe companiile medii si mari, segment pe care avea know-how si o oferta bine structurata.
Piata finantarilor pentru intreprinderile mici si mijlocii s-a aglomerat destul de brusc in 2006. Banca Transilvania, a cincea banca dupa active din sistem, a inceput din 2005 sa lanseze credite bazate pe standardizare, care asigurau o decizie rapida. Anul trecut, mai multi jucatori, printre care Bancpost, Finansbank sau Volksbank, au lansat astfel de produse, incercand sa obtina o felie din aceasta piata.
Potrivit oficialilor Bancii Transilvania, finantarile acordate IMM-urilor prin produsele cu o decizie rapida se ridicau in toamna trecuta la 700 de milioane de lei (echivalentul a 200 de milioane de euro).
Targetul BRD este de a detine si pe aceasta piata o cota similara cu cele detinute pe alte segmente, de aproximativ 20%. Cojocaru considera ca la un sold al finatarilor de 400 de milioane banca si-ar putea atinge aceasta tinta. Ceea ce ar insemna ca piata finantarilor pentru IMM ar urca la aproximativ doua miliarde de euro.
In opinia lui Lucian Cojocaru, specializarea personalului este esentiala in acest business. In BRD, toate unitatile au in competenta vanzarea de credite pentru IMM; la nivelul agentiilor, aceasta activitate este asigurata de coordonatori de agentie