După luni de discuţii, aşteptări şi controverse, s-a născut primul brand sectorial. Tehnologia informaţiei din România are acum un brand propriu pentru export, care, cel puţin teoretic, conferă o imagine unitară companiilor autohtone din domeniu. Se va ridica el la nivelul aşteptărilor? Atât autorităţile, cât şi companiile spun că era nevoie de un astfel de brand. Argumentele sunt bine formulate şi sună frumos, dar de la vorbă la faptă drumul e lung. Ştefan Liuţe,
După luni de discuţii, aşteptări şi controverse, s-a născut primul brand sectorial. Tehnologia informaţiei din România are acum un brand propriu pentru export, care, cel puţin teoretic, conferă o imagine unitară companiilor autohtone din domeniu. Se va ridica el la nivelul aşteptărilor?
Atât autorităţile, cât şi companiile spun că era nevoie de un astfel de brand. Argumentele sunt bine formulate şi sună frumos, dar de la vorbă la faptă drumul e lung. Ştefan Liuţe, directorul de strategie al companiei de branding Grapefruit, nu se arată foarte încântat de primul brand sectorial. După ce a studiat cartea brandului, el a declarat pentru Capital că „identitatea este modestă“ şi că eficienţa acestui brand depinde, până la urmă, de cei care îl administrează. „Din punct de vedere tehnic, definiţia brandului este sumară, dar utilizabilă (cât de adecvată este se poate spune doar dacă se cunosc şi bazele pe care s-a propus această definiţie). De asemenea, manualul de brand prezentat oferă o cantitate minimă de conţinut, dar mă aştept să existe versiuni ulterioare mai bogate în reguli şi îndrumări pentru situaţii specifice de utilizare a brandului (dacă se vor mai aloca bani pentru această activitate)“, comentează el.
Obiectiv: dublarea exporturilor IT
Aşteptările ministrului comunicaţiilor, Zsolt Nagy, şi al