Plecati de acasa pentru a castiga un salariu decent, zeci de marinari se trezesc in situatia de a fi arestati pe propriile nave, care devin astfel adevarate inchisori pe apa. De cele mai multe ori fara sa aiba nicio vina, marinarii sunt nevoiti sa traiasca luni de zile la limita subzistentei, fara bani, hrana sau chiar apa potabila.
Doisprezece marinari sunt acum arestati in porturile lumii. Echipajul navei Gulf Pride, sub pavilion Panama, format din opt marinari romani, a solicitat la sfarsitul saptamanii trecute sprijinul reprezentantului Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF) din Romania, Adrian Mihalcioiu, pentru recuperarea salariilor restante si pentru repatriere. Marinarii spuneau, in scrisoarea trimisa, ca nava a incarcat laminate din Bombay, cu destinatia Italia, si orez pentru Djibouti, port aflat pe coasta de est a Africii. In timpul marsului spre continentul negru, nava a intrat in coliziune cu un corp submers, una din magazii fiind inundata. Dupa descarcarea marfii, in data de 5 august, nava a fost arestata. Zece membri ai echipajului au fost eliberati, dar opt romani au ramas, de atunci, prizonieri pe vas. Acestia au reclamat ca mai au de primit salarii restante de 70.000 de dolari si ca, in plus, au ramas fara alimente si apa potabila. In acest caz a fost sesizata si Directia Generala a Afacerilor Consulare din Ministerul Afacerilor Externe, care urmeaza sa faca demersurile necesare pentru clarificarea situatiei marinarilor.
Suspectati de trafic de droguri
Ceilalti patru marinari romani care sunt intemnitati in acest moment se aflau, in februarie 2006, la bordul vasului Luna del Mar. Acestia se deplasau spre Portugalia, dar la 300 de mile marine de tarmurile lusitane nava a fost interceptata si arestata, pe motivul ca la bordul sau se afla o cantitate importanta de droguri. De atunci, Milea Teodor si Peicu Nico