PepsiCo, producatorul de gustari de bauturi racoritoare a anuntat o crestere de 61% a profitului, pentru cel de-a patrulea semestru din 2006.
Performantele au fost atinse mai ales datorita afacerii de snackuri Frito Lay din Statele Unite si a diviziilor sale internationale.
Castigurile nete din ultimele trei luni ale anului 2006 au fost de 1.78 miliarde dolari, sau 1.06 dolari pe actiune, comparativ cu anul 2005 cand au ajuns la 1.1 miliarde dolari si 65 centi pe actiune. Venitul net a crescut cu 2.8% pana la 10.38 miliarde de dolari, de la 10.1 miliarde de dolari, cat valora cu un an in urma.
�Afacerea noastra internationala face performante aducand venituri ridicate si cresteri importante a profitului. De asemenea, trebuie mentionat ca Frito-Lay a inregistrat vanzari masive si implicit un profit robust�, a precizat Indra Nooyi, director executiv al PepsiCo.
Pentru tot anul 2006, PepsiCo a raportat o crestere a profitului cu 38% pana la 5.64 miliarde dolari, de la 4.08 miliarde dolari, in 2005. PepsiCo detine in portofoliu snackurile Frito Lay, bauturile Pepsi, bauturile pentru sportivi Getorade, sucurile Tropicana si cerealele Quaker.
Profitul operational al PepsiCo a urcat cu 26% in Q4 iar pe baza cresterilor in volum a vanzarilor snackurilor si bauturilor, venitul net in acest trimestru inregistrand o crestere de 16%. Si vanzarile Frito-Lay au crescut cu 7%, conduse de vanzarile la snackuri precum Doritos, Sunchips, Tostitos, Lay's si Cheetos.
In divizia Nord-Americana a PepsiCo, vanzarile nu au inregistrat neaparat cresteri si asta din cauza aprovizionarii slabe cu Getorade sau cresterea brusca a preturilor la Tropicana. De asemenea, si vanzarile la bauturile carbo-gazoase au scazut in S.U.A., resimtind un declin de 2%.
De la venirea lui Nooyi la conducerea companiei, PepsiCo. a avut parte de o extindere importanta