Noua entitate estimează că va avea 19 milioane de clienţi şi vânzări anuale de 12 miliarde de euro Thomas Cook, al doilea mare operator de turism din Europa, şi compania britanică Noua entitate estimează că va avea 19 milioane de clienţi şi vânzări anuale de 12 miliarde de euro Thomas Cook, al doilea mare operator de turism din Europa, şi compania britanică rivală MyTravel au decis să fuzioneze pentru a-şi reduce costurile şi pentru a concura mai bine cu liderul pieţei europene, TUI. Compania rezultată va avea venituri anuale de 8 miliarde de lire sterline. Noua entitate, care se va numi Thomas Cook Group, va avea sediul central la Londra şi va fi listată la London Stock Exchange. Compania-mamă a Thomas Cook, KarstadtQuelle, va deţine 52% din acţiuni, iar MyTravel - 48%. Peter McHugh, directorul executiv al MyTravel, a spus că în urma fuziunii, care va fi finalizată în iunie 2007, va rezulta un rival mult mai puternic al TUI, pe piaţa turismului, cu venituri anuale de 8 miliarde de lire sterline şi 19 milioane de clienţi pe an. Dar toate astea au şi un preţ, pentru că reducerea costurilor înseamnă şi renunţarea la personal, lucru care se va întâmpla cu siguranţă, deoarece grupul plănuieşte o reducere a costurilor cu 75 milioane de lire sterline pe an, arată "Times". Posturile de conducere se împart între cele două companii Vânzările anuale ale grupului se vor situa în jurul a 12 miliarde de euro, în condiţiile în care liderul pe piaţă, TUI, are vânzări anuale de 14 miliarde de euro. În urma anunţului, care a surprins pe toată lumea, titlurile MyTravel au crescut la Bursă cu 33 de procente, la 317,5 pence, ridicând valoarea companiei la 1,4 miliarde de lire sterline. Şi la Frankfurt, acţiunile KarstadtQuelle au crescut cu 5,5%. Directorul executiv al KarstadtQuelle, Thomas Middelhoff, va fi preşedintele noii companii, iar preşedintele MyTravel, Michael Beckett, va