Din cauza lipsei unui control al modului in care se exploateaza balastul, camioanele grele au facut praf mai multe drumuri din judet.
„Ministerul Mediului si Garda Nationala de Mediu, impreuna cu Inspectoratul de Stat in Constructii, Ministerul Transporturilor, Institutul de Merceologie, vom redacta un proiect de lege care va incerca sa puna in planul legalitatii activitatea din balastiere.
La fiecare balastiera vom impune existenta unui cintar sigilat pe care sa cintarim masina cind intra si cind iese, cu cantitatea exacta de balast care se exploateaza“, a declarat Ionescu.
In opinia acestuia, una dintre cele mai profitabile activitati din Romania este cea de exploatare a balastului, „pentru ca este nesupravegheata, se face la intimplare si pe autorizatii de primar de comuna pina la 5.000 de mc, dar nimeni nu masoara daca se exploateaza 5.000 de mc sau 50.000 mc“.
„Se exploateaza balast din albia majora a riurilor si se deranjeaza ecosistemul apelor“, a mai spus seful Garzii Nationale de Mediu. Acesta sustine ca prin noua reglementare legislativa se vor proteja resursele naturale ale tarii, concurenta corecta pe piata si drumurile care sint suprasolicitate din cauza incarcaturii camioanelor care transporta balast.
„In plus, nu vor mai exista venituri necuvenite din activitati ilicite. Resursa naturala nu este a primariilor si a cetatenilor, ci a Statului Roman“, a subliniat Ionescu.
In judetul Cluj, din cauza balastierelor din zona Aghires si a camioanelor grele care transporta balast, s-a facut praf un drum judetean, iar locuitorii a doua comune au protestat deoarece li s-au crapat peretii caselor in urma trepidatiilor. (Vasile MAGRADEAN) Din cauza lipsei unui control al modului in care se exploateaza balastul, camioanele grele au facut praf mai multe drumuri din judet.
„Ministerul Mediului si Garda Nationala de