Proca, divizia de distributie IT a grupului RTC, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 36 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 30% fata de 2005.
Oficialii companiei au estimat in acest an o crestere a afacerilor cu 40% la 50 mil. euro. "Piata va creste in acest an cu 20%, dupa ce anul trecut a reprezentat primul an in care multe companii din acest sector s-au lovit pentru prima oara de o problema reala, din cauza stagnarii pietei", a declarat Sorin Stancu, presedintele Proca.
Anul trecut, aproximativ 60% din vanzarile companiei au fost realizate prin distributie, restul de 40% fiind generate prin retail.
"Am avut cresteri semnificative in zona vanzarilor de monitoare si vanzarea de calculatoare. Anul trecut am vandut circa 25.000 de sisteme, numar care va creste anul acesta la peste 40.000 de unitati", a adaugat presedintele Proca.
Estimarea cresterii afacerilor companiei din acest an este sustinuta de oficialii companiei de o serie de proiecte de distributie pe care Proca doreste sa le realizeze, dar si de schimbarile aduse in piata de aderarea la Uniunea Europeana.
Stancu doreste ca in acest an sa se concentreze pe distributia de produse cu marci cunoscute (brand A). "Piata de componente si de vanzare a PC-urilor asamblate va mai merge numai 2-3 ani. Aceasta situatie este generata si de faptul ca marcile sunt din in ce in ce mai ieftine, iar diferenta de pret fata de cele asamblate local incepe sa nu mai fie atat de semnificativa pentru cumparator. Daca in momentul de fata toti din industrie asamblam sisteme, in cativa ani vor ramane doar cativa jucatori", a explicat Stancu. Pentru acest an compania are planificate investitii in valoare de cateva sute de mii de euro in activitati precum cele de marketing sau logistica. "Vrem sa nu deschidem depozite in toata tara, insa avem oamenii de vanzari in toate regiunile. V