Networkingul si interactiunea cu ceilalti colegi reprezinta mai bine de o treime din beneficiile pe care le aduce un program de Master of Business Administration (MBA), sunt de parere managerii de HR ai unora din cele mai mari companii din regiunea Europei Centrale si de Est.
"Cred ca 30-40% din beneficiile pe care un program de MBA le reprezinta networkingul si interactiunea cu ceilalti colegi. Bineinteles ca acest lucru nu este valabil in cazul programelor la distanta sau pe Internet, dar acesta e si unul dintre motivele pentru care acestea din urma sunt mai ieftine", spune Georg Horacek, senior vice president la compania petroliera OMV, actionarul majoritar al Petrom.
Rupert Dollinger, seful de HR al Erste Bank Austria, actionarul majoritar al BCR afirma ca pe piata romaneasca este nevoie din ce in ce mai mult de lideri, si nu de administratori, iar acest lucru se resimte chiar si la nivelul unitatilor teritoriale ale bancilor. "Iar un alt beneficiu (al unui MBA - n.r.) este cel al managementului intercultural pe care un cursant il poate invata din interactiunea cu colegii", spune el.
Pe de alta parte, efectul pe termen lung al unui MBA este networkingul - adica reteaua de persoane pe care le poti cunoaste in timpul programului.
"Acesta este un beneficiu atat pentru absolvent, cat si pentru compania pentru care acesta lucreaza", precizeaza Dollinger.
Si cand vorbim de networking, el nu trebuie privit doar la nivel de tara.
Profilurile multora dintre programele de MBA de pe plan mondial sunt foarte eterogene, existand manageri din domenii de activitate foarte diferite si din tatri care au culturi de afaceri. "Beneficiile unei program de MBA sunt de doua tipuri: cele functionale, care tin de ceea ce invata studentii din punct de vedere teoretic si cele care tin de modul in care un astfel de program le formeaza personalitatea, iar