Exista un dezechilibru pe piata fortei de munca din domeniul advertisingului, resimtit ca diferenta intre ritmul de crestere economica si viteza de pregatire a oamenilor, este de parere Felix Tataru, presedinte al International Advertising Association (IAA).
"Acest deficit este foarte mare mai ales din cauza faptului ca economia creste. Iar noi nu putem sa antrenam si sa educam oamenii cu aceeasi viteza", declara Felix Tataru.
Solutia pentru ocuparea acestor lacune a fost o scoala intensiva care sa pregateasca mai repede oamenii care sunt deja in industrie, sau care vor sa intre in acest domeniu, pentru ca exista in permanenta nevoie de oameni noi.
IAA School of Marketing & Communications a fost lansat de catre International Advertising Association ca replica la acest deficit de angajati profesionisti pe piata din Romania.
Tataru spune ca primele semne ale unei crize a angajatilor specializati din domeniul advertisingului au fost vizibile inca de acum cativa ani. "De exemplu, la nivelul anului trecut, in publicitate au avut loc tot felul de permutari, unii angajati au avut parte de un salariu de doua ori mai mare in doar un an si au sarit trei pozitii", mai precizeaza Tataru, care adauga ca acest lucru nu s-a intamplat neaparat pentru ca ar fi fost vorba despre angajati mai buni, ci pentru ca cererea nu acopera oferta. In consecinta, se apeleaza la astfel de motive pentru retentia angajatilor sau determinarea altora, de la alte companii, sa se alature altor echipe.
Salariile au crescut in mod artificial, din cauza pietei fortei de munca deficitare, si fara a avea, neaparat, ca baza valoarea angajatilor.
"De exemplu, in Olanda, sa zicem, un account director ar trebui sa aiba o varsta de aproximativ 40 de ani si in jur de 15 ani de experienta. Un account director in Romania poate sa aiba si 27 de ani", precizeaza Felix Tataru. Din ac