Unii dintre noi încă îşi mai amintesc vremurile în care se vehicula destul de des ideea unei cote unice, care să înglobeze atât impozitul pe venit, cât şi contribuţiile sociale de tot felul. Vremurile acelea se pare că sunt moarte şi îngropate şi suntem în situaţia de a gestiona un număr mai mare de contribuţii. De la trei tipuri de contribuţii mari şi late s-a ajuns la şase. Suma totală a acestora a rămas aproape neschimbată sau chiar a scăzut uşor. Nu acelaşi
Unii dintre noi încă îşi mai amintesc vremurile în care se vehicula destul de des ideea unei cote unice, care să înglobeze atât impozitul pe venit, cât şi contribuţiile sociale de tot felul.
Vremurile acelea se pare că sunt moarte şi îngropate şi suntem în situaţia de a gestiona un număr mai mare de contribuţii. De la trei tipuri de contribuţii mari şi late s-a ajuns la şase. Suma totală a acestora a rămas aproape neschimbată sau chiar a scăzut uşor. Nu acelaşi lucru s-ar putea spune despre povara birocratică asociată lor.
O ultimă încercare de unificare a procesului de colectare a contribuţiilor sociale tocmai şi-a dat şi ea obştescul sfârşit prin abrogarea art. 12-23 din OG nr. 94/2004. Astfel, colectarea contribuţiilor de la persoanele fizice asigurate în baza unor contracte de asigurare se va face în continuare de către instituţiile abilitate. Aşa după cum se ştie, începând cu 2007, ar fi trebuit ca ANAF să preia în totalitate activitatea de colectare a creanţelor bugetare de natura contribuţiilor sociale, având în vedere că până atunci se ocupase doar de colectarea contribuţiilor datorate de către angajatori.
Drept urmare, asiguraţii vor face în continuare naveta între administraţiile financiare şi celelalte instituţii (ANOFM, CNPAS, CNAS) şi vor plimba hârtii dintr-o parte în alta. Ne referim în special la