Cei doi producători auto aruncă în luptă modele noi, prin care speră să câştige o cât mai mare cotă de piaţă din segmentul C, cel mai de succes în Europa Cei doi mari producători Cei doi producători auto aruncă în luptă modele noi, prin care speră să câştige o cât mai mare cotă de piaţă din segmentul C, cel mai de succes în Europa Cei doi mari producători au lansat pe piaţă două modele prin care speră să cucerească noi clienţi. Şi Volkswagen, şi Toyota au o bogată istorie în spate pe acest segment de piaţă. Noul VW Jetta, în fapt un Golf V cu portbagaj, continuă tradiţia sedanului derivat din modelul Golf, începută acum mai bine de 30 de ani. Primele modele sedan derivate din Golf I şi II au fost denumite Jetta şi în Europa, dar şi în America de Nord sau pe alte pieţe. Varianta sedan a Golfului III a avut numele schimbat pe piaţa europeană, fiind denumit Vento, iar penultimul model, poate şi cel mai reuşit ca design, a fost botezat Bora. În 2007, constructorul german a revenit la denumirea de bază, Jetta. Privit din faţă, noul VW Jetta seamănă foarte mult Golf V, excepţie făcând grila radiatorului, iar din spate şi lateral arată ca un Passat mai mic. Dacă la capitolul design maşina nu impresionează, motorizarea nu mai are niciun fel de taină pentru posesori de Volkswagen, pentru că este vorba de cunoscutul diesel 1,9 TDI de 105 CP. Acest propulsor trage bine la aproape orice turaţie, consumul fiind undeva între 8,1 şi 8,2 litri la sută. Varianta diesel, pentru cei care parcurg peste 30.000 de km/an Motorizarea diesel este recomandată celor care parcurg cel puţin 30.000-40.000 de kilometri pe an, pentru că diferenţa de preţ între propulsoarele pe benzină şi cele pe motorină este destul de mare. Poate cea mai mare hibă a acestei varinate diesel de la Jetta este insonorizarea foarte slabă a habitaclului, pentru că de la 1.500-1.800 de rotaţii pe minut în sus, motoru