- Politic - nr. 46 / 8 Martie, 2007 Nu mai facem rezumat al episoadelor precedente, intram direct in subiect. Borbely Laszlo, ministru delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului (departament aparte din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului). La acest mare minister s-au tot schimbat ministri plini. Numai Borbely a ramas, deoarece, conform proverbului romanesc, "apa trece pietrele raman". La ficatul sau rinichii nostri, depinde de organism. Ori de sustinerea Baronului nr. I _ Markó Béla. Mana dreapta sau stanga (depinde de conjunctura politica) a vicepremierului, Borbely este abonat permanent la un fotoliu ministerial, de unde dirijeaza fonduri bugetare imense. Si nu se incurca in distribuirea lor, mai ales in Tinutul Secuiesc, uitand, oare (!?), ca este ministru in Guvernul roman si eschivandu-se de la a da bani, in acelasi cuantum si altor zone (romanesti). Chiar sinistrate. A se vedea in acest sens drumurile din Harghita, Covasna si partial din Mures (aici este fifty _ fifty, adica jumate din ele sunt drumuri, restul potecute), platite bugetar fara discernamant din partea ministrului Borbely anumitor firme "de casa". Sau cu discernamant pur maghiar. Altfel nu ne explicam banii dati pentru DJ 151D Ungheni - Acatari din judetul Mures, cale rutiera ce strabate o zona locuita compact de co-etnicii nostri maghiari (preconizata sa fie arondata microregiunii maghiare a Vaii Nirajului), aparent benefica eliminarii traficului greu prin Targu-Mures, cu toate ca drumul de legatura dintre Targu-Mures si Tarnaveni, prin Cerghid, continua sa fie impracticabil. Nota bene _ fondurile alocate pentru DJ 151D sunt in valoare totala de 4,9 mil. RON, autorii lucrarilor fiind tot pupili ai ministrului, firma abonata permanent la contracte cu departamentul lui Borbely, pre numele ei Swietelski, de sorginte austro-ungara, lucrand indirect prin DR