Când intră într-un magazin de tip discount, consumatorul se aşteaptă la preţuri mai mici decât cele din hipermarketuri. Este sau nu aşa? Segmentul discounterilor locali este dominat de Penny Market şi XXL (grupul Rewe), Plus Discount (Tengelmann), Profi (Louis Delhaize) şi miniMax (companie românească). Prin definiţie, un „discounter“ este un magazin care vinde marfă, în special bunuri de larg consum, la un preţ mai scăzut decât cel practicat de jucătorii pie�
Când intră într-un magazin de tip discount, consumatorul se aşteaptă la preţuri mai mici decât cele din hipermarketuri. Este sau nu aşa?
Segmentul discounterilor locali este dominat de Penny Market şi XXL (grupul Rewe), Plus Discount (Tengelmann), Profi (Louis Delhaize) şi miniMax (companie românească). Prin definiţie, un „discounter“ este un magazin care vinde marfă, în special bunuri de larg consum, la un preţ mai scăzut decât cel practicat de jucătorii pieţei de retail. E drept, găseşti preţuri bune, dar numai la bunurile de larg consum aparţinând unor branduri de o notorietate mai scăzută. De exemplu, se poate cumpăra zahăr sau ulei aproape la jumătate de preţ faţă de cele din hipermarketuri, astfel că totul se rezumă la fidelitatea consumatorului pentru un anume tip de produs. La brandurile cunoscute, preţurile sunt cam la acelaşi nivel cu cele practicate de hipermarketuri, ba mai mult, în unele cazuri, chiar mai ridicate. Cum se explică situaţia? Caius Crişan, director general Profi Rom Food, susţine că, la intrarea pe piaţă, în urmă cu câţiva ani, compania a aplicat politica hard-discount pentru a se impune, însă de aproape un an a trecut la soft-discount. „România este o piaţă atipică. Toţi jucătorii se bat pe preţuri, iar competiţia este foarte mare“, spune el. Crişan afirmă că, evident, discounterii trebuie să se diferenţieze de restul jucătorilor prin pr