Paul Nuber, managerul general al Nestle Romania, spune ca urmatorii trei ani ar putea aduce intrari pe noi piete si achizitii de companii, fiind sub influenta recentei integrari in UE.
Nestle Romania, una dintre cele mai mari companii din industria alimentara, cu afaceri de 120 mil. euro in anul 2006, si-a planificat dezvoltarea portofoliului de produse si a exporturilor prin intrari pe noi piete.
"Sunt posibile achizitii la nivel international sau national, intotdeauna stam cu ochii pe piata. Avand un portofoliu foarte extins la nivel mondial, numarul de posibile noi categorii de produse in Romania este destul de mare. Vom lua decizii numai pe baza cererii de pe piata, pentru ca scopul nostru este de a avea in Romania produse pe care consumatorii le cer", afirma Paul Nuber.
El spune ca ultimii trei ani, pana in 2007, au reprezentat faza de pregatire pentru intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.
"Urmeaza a doua etapa, post-integrare, in care dezvoltarea Nestle Romania ar putea fi continuata si prin intrari pe noi segmente de piata, fie prin productie proprie in Romania sau in alta parte, sau posibil chiar prin achizitii", completeaza Nuber.
Achizitia producatorului grec de inghetata Delta Ice Cream la nivel international, la finele anului 2005, a adus reprezentantei Nestle in Romania vanzari de 13-14 mil. euro pe acest segment de piata, in 2006.
Nuber precizeaza ca Delta Romania va exista in continuare, ea fiind in prezent parte a grupului Nestle pe plan local.
In schimb, preluarea diviziei de nutritie clinica a grupului Novartis la nivel international (in decembrie 2006) nu va avea efecte si pe piata romaneasca in urmatoarea perioada, Nestle Romania neimplicandu-se in distributia acestor produse.
"Piata produselor de nutritie clinica este inca putin dezvoltata in Romania", argumenteaza Nuber.
Pe