Germania a refuzat propunerea Uniunii Europene de impunere a unor limite de viteza pe autostrazi.Oficialii de la Berlin au declarat ca nu vor recurge la o astfel de masura deoarece ei cred ca aceste restrictii nu vor avea nici un impact semnificativ asupra eforturilor de reducere a poluarii provocate de automobile, relateaza BBC News.
Cererea respectiva a fost formulata de comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, dupa ce blocul comunitar s-a angajat sa reduca emisiile de noxe in cursul unui un summit organizat saptamana trecuta, la Bruxelles.
Dimas a explicat ca restrictiile de viteza reprezinta o masura obisnuita in majoritatea statelor europene, subliniind ca "doar in Germania, in mod bizar, exista o controversa".
Dirk Inger, purtator de cuvant al Ministerului german al Transporturilor, a declarat ca exista deja restrictii de viteza de pana la 100 km pe ora pentru 98% din soselele din tara.
Liderul formatiunii social-democrate de la Berlin a avertizat, la randul sau, ca dezbaterile din jurul problemei mediului inconjurator risca sa provoace adevarate "isterii", daca statele membre nu vor discuta clar si deschis despre aceasta problema.
Asociatia nationala germana a producatorilor de automobile - din care fac parte, printre altii, Volkswagen, Porsche si BMW - a anuntat ca nu are nevoie de indicatii de la Bruxelles in privinta protectiei mediului.
Saptamana trecuta, la Bruxelles, liderii statelor membre ale UE au incheiat un acord fara precedent de protectie a mediului. Acordul presupune ca pana in 2020 o cincime din energia consumata in UE sa fie “verde”, reducerea cu 20% a emisiilor de CO2, precum si cresterea ponderii biocombustibililor in transportul auto pana la 10% din total.
Tot atunci, liderii UE au promis ca, pana in 2020, Uniunea isi va reduce emisiile de dioxid de carb