CeBIT, targul anual dedicat industriei IT si telecom, incearca sa combata un brusc declin al numarului expozantilor, scrie presa internationala. Unii analisti sustin ca industria incepe sa-si piarda din farmec si va deveni la fel de banala ca industria auto.
Perioada de glorie a CeBIT avea loc acum peste zece ani, cand numeroase companii nou infiintate incercau sa atraga atentia consumatorilor cu gadget-uri si software de care acestia nu auzisera si nici nu stiau ca au nevoie. In prezent, consumatori din intreaga lume sunt constienti de faptul ca ar avea nevoie de televizoare cu ecran plat, telefoane mobile la moda sau playere MP3, iar publicitatea joaca un rol important in aceasta afacere.
Organizatorii targului au precizat ca din punct de vedere al intinderii, editia din 2007 va fi cu 10% mai mica decat editia precedenta. Aceasta situatie se datoreaza in mare parte absentei firmelor multinationale, care prefera sa interactioneze direct cu consumatorii.
Printre marii absenti se numara producatorii de telefoane mobile Nokia si Motorola.
Cei care au ramas sunt expozantii mai mici, care au nevoie sa intre in contact cu vizitatorii de business. Astfel, anul acesta, intre 15 si 21 martie, la Hanovra, targul se va desfasura cu 6.000 de expozanti - un mic declin, sustin organizatorii, firma Deutsche Messe.
Totusi, chiar daca multe companii au fost absente, vizitatorii targului se pot bucura de inovatii in majoritatea segmentelor industriei.
LG-Nortel a lansat primul video-telefon care permite monitorizarea casei de la distanta. In cazul detectarii unui hot sau a unui incendiu, un senzor instalat in casa atentioneaza proprietarul, iar o camera de supraveghere Wi-Fi furnizeaza semnal video in timp real catre video-telefon.
E-TEN a prezentat noua generatie de "telefoane inteligente" Glofiish X800, care suporta conexiuni de mare viteza