Iepurele in traditia pascala Ca atatea alte motive care vin din paganism si au fost asimilate de crestinism, si cel al iepurelui are radacini pre-crestine. In trecut, iepurele era un simbol al fertilitatii la egipteni. La fel era vazut si de popoarele din nordul Europei. Eastre, zeita fecunditatii la aceste popoare, avea ca simboluri iepurele de camp si oul. Se pare ca larga raspandire a acestui cult se datora in mare parte si acelui gen de prostitutie sacra oficiata in cadrul anumitor ritualuri. Prima mentionare a iepurasului de Pasti este intalnita in Germania anului 1590. Nemtii credeau ca iepurasul aduce ouale rosii in Joia Mare iar pe cele colorate in sambata Pastilor. O legenda a imigrantilor olandezi din Pennsylvania arata ca zeita Eastre a gasit, intr-o iarna, o pasare ranita pe camp iar pentru a o salva, zeita a metamorfozat-o intr-o iepuroaica. Totusi, aceasta a pastrat capacitatea de a depune oua.
Pentru a-i multumi binefacatoarei sale, iepuroaica impodobea ouale facute si i le da ofranda zeitei. De aici porneste ideea ca pentru cei mici sa vina iepurasul. Iepuras care face un cuib plin de oua colorate. "In credintele noastre pascale nu este decat o prezenta recenta, asa ca nu sunt, in acest context, decat foarte putine informatii. Iepurele a fost considerat, mai ales datorita vietii sale nocturne, dar si a fecunditatii iesite din comun, un animal lunar. Potrivit unei credinte, iepurele ar fi salvat o data luna de la moarte, salvand in acest mod reinnoirea ciclica a vietii. Asadar, iepurele este si el simbol al innoirii, al vietii in crestere, fiind pe nedrept stigmatizat de evrei si de crestini; acestia il socotesc un animal impur, astfel aparand in alegoria de Pasti, patrunsa la noi dupa 1990. In aceasta alegorie, iepurele care pazeste ouale in cuibul sau de verdeata nu ar simboliza altceva decat... moartea, ouale inchipuind mormantul