- Diverse - nr. 66 / 5 Aprilie, 2007 Zilele trecute, familia mea a primit cu bucurie un dar. E vorba despre o carte pe care cerneala nu s-a uscat inca bine si care, poate nu intamplator, inaugureaza Colectia Pedagogia a Editurii Presa Universitara Clujeana, conferind o anume semnificatie zilei de 19 martie 2007: "Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist". Are opt capitole foarte bine structurate, o bibliografie ampla si pretentioasa, daca este sa tinem seama de autori si titluri, si un rezumat in limbile romana, engleza si germana. Totul se intinde pe 428 de pagini, tinandu-se cont de finalitatile demersului de informare, reflectie, investigare, cercetare si de… ani buni de cautari, framantari, dezbateri, confruntari, asumari ca puncte de vedere finale ale experientelor de lucru, curaj, … in sfarsit concluzii care se regasesc intre aceste coperti cu statut de limite de carare, de poarta si martori ai unui travaliu intelectual unic, singular. Cuprinsul urmareste indeaproape procesul de constructie a cunostintelor pedagogice, prin reflectii, demersuri si consideratii, pe care autoarea il subordoneaza paradigmei epistemologice de natura socioconstructiva si interactiva. Configurarea paradigmei se face pornind de la dimensiunile pe care le poate oferi aspectul complementar si cel indisocial al functionalitatii acesteia: dimensiunea constructivista, sociologica si cea interactiva, respectiv, subiectul care invata, partenerii care participa la demersul implicat in studiu, studiului din punct de vedere al interactiunii sociale si obiectul de invatare impus de situatii care apar si pot sa se impuna din interior in organizarea situatiilor de invatare. Lucrarea este extrem de minutios elaborata la nivel de ansamblu, cat si in detalii didactice si metodice. O logica precisa, cu implicatii concrete directe si bine subliniate, este pe post de fir rosu in tot c