Corporatia isi realizeaza astfel platforma de vanzare a anunturilor publicitare in format video pe internet.
Corporatia Google a castigat cursa pentru achizitia companiei DoubleClick Inc., oferind 3,1 miliarde de dolari. Marii perdanti ai intrecerii pentru compania publicitara sunt Microsoft, Yahoo! si AOL. DoubleClick are ca obiect de activitate vanzarea de spatii publicitare in mediul on-line, precum si oferirea de consultanta in domeniu.
Se integreaza perfect
Se pare ca Google a premeditat preluarea DoubleClick si a pus la cale o strategie in doi pasi, ce avea sa-i serveasca la realizarea unei platforme pentru vanzarea pe internet de anunturi publicitare in format video.
Primul pas a fost deja indeplinit de Google anul trecut, odata cu achizitionarea site-ului YouTube, ce permite incarcarea si vizionarea de continut video, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Acesta se pare ca a fost cumparat si in ideea functionarii sale drept mediu de gazduire al reclamelor intermediate sau concepute de posibila viitoare achizitie DoubleClick.
Se estimeaza ca, dupa aceasta preluare, numai in SUA, veniturile din publicitate ale Google s-ar putea ridica la 5,5 miliarde de dolari in 2007, o crestere cu aproximativ 36,5% fata de anul trecut. Pe de alta parte, principalul rival, Yahoo!, se asteapta la venituri ceva mai mici in acelasi domeniu, de aproximativ 3,4 miliarde de dolari, cu 17,5% mai mult decat in 2006.
Veniturile totale pe 2006 ale Google au depasit 10 miliarde de dolari, iar profitul net inregistrat a atins 3 miliarde de dolari.Google este lider mondial la cautarea pe internet, arhitectura sa de functionare fiind, de departe, una dintre cele mai reusite.
Motorul de cautare raspunde zilnic la peste 100 de milioane de solicitari, cautand solutiile in peste 8 miliarde de site-uri din intreaga lume.
Achizitiile Google
In 2001 Google