Producătorii estimează că preţul televizoarelor LCD va scădea cu maximum 15%, informează NewsIn. Vânzările pe acest segment de piaţă vor creşte, iar consumatorii vor pune accent pe design şi specificaţii, ca urmare a puterii de cumpărare crescute a românilor.
Scăderea preţurilor prin eliminarea taxelor şi accesul la informaţie al clienţilor au dat un potenţial important pieţei de televizoare LCD. „Până la sfârşitul anului, estimăm o scădere a preţurilor între 10 şi 15% faţă de ianuarie 2007, astfel încât putem spune că ele încep să înlocuiască televizoarele convenţionale“, a declarat pentru NewsIn preşedintele LG Electronics România, Han Khyu.
Estimările companiei spun că modelele cele mai căutate vor fi cele cu diagonală mare. „În ultima perioadă, se poate observa o creştere a cererii pentru monitoarele cu diagonală mare, peste 19 inch, în condiţiile în care monitoarele cu diagonala de 15 inch au dispărut aproape complet de pe piaţă. Potrivit estimărilor, cea mai mare creştere a cererii se va înregistra pe segmentul televizoarelor LCD cu diagonala de 26, 32 şi 37 de inch“, a adăugat preşedintele LG.
Bobby Burbac, directorul de marketing al BenQ pentru România, a declarat pentru aceeaşi agenţie de presă: „Estimările noastre arată faptul că există o polarizare mai puţin accentuată pe segmentul de preţ foarte mic, aşa cum era în urmă cu ceva timp, şi mai degrabă accentul se pune pe design şi pe specificaţiile produsului. Rata de adopţie a echipamentelor de ultimă generaţie este din ce în ce mai ridicată. Pentru gama de televizoare LCD ne aşteptăm la o scădere a preţurilor, dată în principal de scăderea costurilor de producţie, dar în nici un caz nu ne putem aştepta la o scădere cum a fost cea cauzată de eliminarea taxei vamale din România, de la începutul acestui an“. În schimb, reprezentanţii BenQ consideră că monitoarele LCD pentru PC cu diagonal