După mai bine de cinci ani în care a condus GlaxoSmithKline în România, Roberto Musneci a decis să-şi schimbe radical cariera. Construind pe ceea ce a învăţat în ultimii ani despre importanţa comunicării instituţionale, el a pus bazele propriei sale firme. Capital: De ce aţi plecat de la GSK? Roberto Musneci: Decizia a fost una discutată de mai mult timp, nu a venit din senin. De fapt, GSK este şi primul meu client. Compania mea se numeşte CMC Consultin
După mai bine de cinci ani în care a condus GlaxoSmithKline în România, Roberto Musneci a decis să-şi schimbe radical cariera. Construind pe ceea ce a învăţat în ultimii ani despre importanţa comunicării instituţionale, el a pus bazele propriei sale firme.
Capital: De ce aţi plecat de la GSK?
Roberto Musneci: Decizia a fost una discutată de mai mult timp, nu a venit din senin. De fapt, GSK este şi primul meu client. Compania mea se numeşte CMC Consulting and Intermediation; dar nu aş insista prea mult asupra numelui, pentru că se va schimba prin unirea forţelor cu un alt comunicator profesionist de acest tip, din exact acelaşi domeniu. Mai am discuţii şi cu alte companii, posibili clienţi, dar nu din domeniul farmaceutic. Numărul de angajaţi pe care îi voi avea depinde foarte mult de numărul de clienţi. Organizaţia e foarte asemănătoare firmelor de avocatură, cu parteneri şi asociaţi.
Capital: Ce înseamnă afaceri guvernamentale?
Roberto Musneci: De fapt, comunicare instituţională. Companiile se concentrează asupra vânzărilor, marketingului, a operaţiunilor etc. Adesea nu acordă atenţia cuvenită felului în care interacţionează cu mediul extern, în principal cu instituţiile. Există, bineînţeles, unele pieţe mai reglementate decât altele, deci greutatea departamentului de relaţii cu in