Cum sa incurci circulatia Ghid practic M`am gandit aseara sa fac un ghid practic de incurcat circulatia. in caz ca sunt unii edili care nu stiu cum trebuie procedat in orasul lor pentru a incurca traficul rutier cat mai mult.
Incepem cu o prima metoda. E cea mai ieftina si cea mai eficienta.
Se iau cativa politai, de preferinta comunitari ca n`au nici o treaba, si se planteaza intr`o intersectie. Cam cum a fost ieri in intersectia din Bucsinescu. Era coada de masini pe Elena Doamna pana la Hotel Europa, iar pe strada Bucsinescu era coada pana in statia Padurii. Respectivii militieni gesticulau dupa cum ii ducea (sau nu) capul, ignorand claxoanele soferilor nervosi, sau mai scuipau un pic in fluier nepasatori fata de benzina consumata de participantii la trafic (asta daca se mai putea chema trafic...).
In principiu, metoda asta functioneaza tot timpul. Traficul e normal pana apare ajentu` X. Cum a aparut ajentu` X gata si traficul.
A doua metoda e mai complicata si necesita anumite sume din banii publici. Se aplica instaland semafoare din 30 in 30 de metri, chiar daca nu`i necesar. Semafoare temporizate, bineinteles. Adica 25 de secunde pentru masini si 80 de secunde pentru cei trei pietoni plictisiti... In Iasi gasiti astfel de semafoare in fata Universitatii "Petre Andrei". Acolo unde a fost 20 de ani traficul foarte lejer. Acum nu mai este.
Daca dispune municipalitatea de mai multi bani publici, se poate angaja o firma ai caror angajati abia stiu unde`i Iasul pe harta si se poate face un plan de descongestionare a traficului necongestionat. Un plan care are ca rezultat blocarea aproape in totalitate a traficului (a se vedea experienta de pe bulevardul Stefan Cel Mare de acum cateva zile). La acest plan sunt inclusi, bineinteles, aceiasi politisti comunitari care n`au nici cea mai mica idee despre ce se intampla, tocmai pe