Concurenţa dintre Pepsi şi Coca-Cola a făcut adesea deliciul consumatorilor prin reclamele atrăgătoare şi campaniile de marketing provocatoare. Pepsi face astăzi o mutare neaşteptată în România: ambalajele sale au o nouă înfăţişare. Atât Pepsi, cât şi Coca-Cola sunt mărci care ţin la tradiţie, lucru care a făcut ca designurile celor două branduri să nu sufere foarte multe modificări de-a lungul timpului. Astfel, în 109 ani de existenţă, Pepsi şi-a înnoit
Concurenţa dintre Pepsi şi Coca-Cola a făcut adesea deliciul consumatorilor prin reclamele atrăgătoare şi campaniile de marketing provocatoare. Pepsi face astăzi o mutare neaşteptată în România: ambalajele sale au o nouă înfăţişare.
Atât Pepsi, cât şi Coca-Cola sunt mărci care ţin la tradiţie, lucru care a făcut ca designurile celor două branduri să nu sufere foarte multe modificări de-a lungul timpului. Astfel, în 109 ani de existenţă, Pepsi şi-a înnoit înfăţişarea doar de zece ori. Pentru a fi în pas cu timpurile actuale, Pepsi a simţit că trebuie să se sincronizeze. „În centrul noii filosofii Pepsi se află consumatorul“, afirmă Călin Clej, CSD marketing manager PepsiCo România. În viziunea managerilor de la Pepsi, consumatorii îşi vor crea propriile experienţe şi chiar... propriile ambalaje. Pariul este şi mai incitant pentru că numai în acest an designul se va schimba de peste 35 de ori.
Schimbarea este una importantă şi, datorită „încremenirii“ din ultimii ani, poate părea chiar radicală. „Nu este o schimbare brutală, ci o evoluţie naturală a mărcii“, explică Clej. „Consumatorul este acum în centrul comunicării, relaţia sa cu brandul s-a schimbat şi este natural să trecem de la o adresare uni-direcţională, la un dialog între brand şi consumator“, adaugă oficialul de la Pepsi. Pentru a descoperi un limbaj comun, directorul spune