Publicitatea pe internet creşte de şase ori mai repede decât în cazul celorlalte medii şi va atrage aproape 9% din investiţiile din domeniu în 2009.
Internetul va înregistra până în 2009 o creştere de şase ori mai mare decât a mijloacelor media tradiţionale, mărindu-şi cota de piaţă în domeniul publicităţii de la 5,8% în 2006, la 8,7% în 2009, potrivit unui studiu ZenithOptimedia. Cheltuielile mondiale din publicitate vor creşte anul acesta cu 5,2%, iar în 2008 creşterea va fi cu 6,2% datorită Olimpiadei, alegerilor şi fotbalului.
Publicitatea pe internet va cunoaşte însă o creştere cu 28,2% în 2007. Cea mai mare piaţă din acest domeniu se află în Marea Britanie, unde netul va atrage anul acesta 16,6% din cheltuielile din publicitate şi va atrage 22,6% în 2009. Până în 2008, acest mediu se va dovedi mai atractiv pentru publicitate decât radioul.
ROMĂNIA. În topul ţărilor cu cea mai rapidă dezvoltare a pieţei publicităţii, România ocupă locul 4, cu o creştere de 160,4% în 2009, faţă de 2005. Toate statele prezente în ierarhie fac parte din Orientul Mijlociu şi Europa Centrală şi de Sud-Est. Potrivit directorului general Neogen, Călin Fusu, bugetele pentru online sunt
în România în jurul cifrei de 2% din bugetul total alocat campaniilor de promovare şi pot ajunge în anumite cazuri şi la 10%. Doru Panaitescu, director New Media, ne-a declarat că "bugetele de Internet nu depăşesc 3%-5% la advertiserii cu o largă deschidere şi scad până la sub 0,1% la marea masă a advertiserilor". Cei mai importanţi cumpărători de publicitate online în 2006, au fost, potrivit New Media, Romtelecom, Vodafone, Orange, HP. Publicitatea pe internet creşte de şase ori mai repede decât în cazul celorlalte medii şi va atrage aproape 9% din investiţiile din domeniu în 2009.
Internetul va înregistra până în 2009 o creştere de şase ori mai mare decât a mijloacelor medi