Taxa de primă înmatriculare este benefică, întrucât are la bază protecţia mediului şi împiedică transformarea României într-un "coş de gunoi al Europei", a declarat Ivan Hodac, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
"Cred că poziţia Comisiei Europene nu este acceptabilă în privinţa condamnării unei ţări care propune o taxă bazată pe protecţia mediului. Dacă UE vrea să acorde o atenţie deosebită protejării mediului, atunci trebuie să accepte şi ţări care impun taxe pe acest criteriu", a afirmat Hodac. România trebuie să-şi bazeze documentaţia transmisă CE pe aspectele privind protecţia mediului, astfel încât să demonstreze autorităţilor de la Bruxelles că nu este vorba despre o taxă de natură fiscală, a spus Hodac.
LA GUVERN . Premierul Călin Popescu Tăriceanu s-a întâlnit ieri cu Ivan Hodac pentru o discuţie privind potenţialul de dezvoltare al României în domeniul industriei automobilelor. Tăriceanu a precizat că, în prezent, Guvernul lucrează pentru a găsi "o soluţie pragmatică", care să permită României să îşi apere interesele şi, în acelaşi timp, să respecte regulile europene. Taxa de primă înmatriculare este benefică, întrucât are la bază protecţia mediului şi împiedică transformarea României într-un "coş de gunoi al Europei", a declarat Ivan Hodac, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
"Cred că poziţia Comisiei Europene nu este acceptabilă în privinţa condamnării unei ţări care propune o taxă bazată pe protecţia mediului. Dacă UE vrea să acorde o atenţie deosebită protejării mediului, atunci trebuie să accepte şi ţări care impun taxe pe acest criteriu", a afirmat Hodac. România trebuie să-şi bazeze documentaţia transmisă CE pe aspectele privind protecţia mediului, astfel încât să demonstreze autorităţilor de la Bruxelles că nu este vorba despre o taxă de natură