Aproape 80% dintre directorii executivi recunosc ca infrunta probleme in a depista punctele slabe si punctele forte ale companiilor pe care le conduc doar prin intermediul indicatorilor financiari.
Conform celei de-a doua editii a studiului: "Neinformati: Ce nu cunosc directorii si consiliile directoare despre starea generala a afacerilor pe care le conduc", realizat de catre Deloitte Touche Tohmatsu in colaborare cu Economist Intelligence Unit, banii reprezinta elementul-cheie in cadrul pietelor, de aceea, estimarile financiare care stau la baza evaluarilor companiei determina un efect de reactie din partea majoritatii investitorilor.
Lipsa informatiilor financiare pertinente ii determina pe cei 175 de participanti la studiu sa declare ca monitorizarea performantei este departe de a fi una eficienta.
Desi marea majoritate a companiilor participante sunt de acord ca piata insasi scoate din ce in ce mai des in evidenta factorii de evaluare a performantei nefinanciare, cei mai multi dintre cei intervievati gasesc dificila identificarea acestora.
Daca peste 87% dintre participanti isi catalogheaza metodele de identificare a performantei financiare drept bune, numai 29% dintre ei pot spune acelasi lucru despre metodele de identificare a performantei nefinanciare.
Conform acestora, principalii factori de performanta nefinanciara sunt: cresterea riscului reputatiei, cresterea influentei clientilor, intensificarea concurentei la nivel global, cresterea importantei factorilor nefinanciari, accelerarea inovatiei, analizarea detaliata a factorilor de performanta nefinanciara de catre media, influenta crescuta a ONG-urilor, firmelor de lobby si organizatiilor civice.
"Studiul evidentiaza in mod clar discrepanta dintre cerere si oferta. Consiliile directoare si echipele manageriale recunosc ca informatiile pe care le primesc nu cor