In ultimii ani piata de training a inregistrat o ascensiune tot mai puternica pe masura ce numarul marilor companii interesate de formarea angajatilor a crescut tot mai mult. Evaluata in 2005 la 11 milioane de euro si la 15 mil. euro, anul trecut, aceasta si-ar putea dubla valoarea si ar putea ajunge la 30 de milioane de euro pana la sfarsitul acestui an.
"In prezent, piata de training din Romania se ridica la 15 milioane de euro, dar aceasta cifra s-ar putea dubla anul acesta. Cu toate acestea, inca ne aflam la inceput, avand in vedere ca Ungaria, spre exemplu, are o piata de aproape 100 de milioane de euro la o populatie de numai 6 milioane de locuitori", a declarat Cristian Nistoreasa, consultant la Wilson Learning Romania. Nistoreasa apreciaza ca din ce in ce mai multe companii aloca bani din bugetele salariale pentru training si ca proportia ideala din cifra de afaceri care sa se aloce trainingului ar trebui sa fie de 3-5%.
"In realitate acest lucru nu se intampla intotdeauna pentru ca unele companii aleg sa investeasca in training cu banii ramasi necheltuiti. De obicei, acesti bani merg spre departamentul de marketing sau sunt folositi pentru promovare, dar si sesiunile de training au inceput sa apara pe lista prioritatilor", este de parere Nistoreasa.
Desi cele mai preocupate sunt companiile multinationale si companiile romanesti mari, IMM-urile incep si ele sa se arate tot mai interesate de cursurile pentru angajati, spun reprezentantii companiilor de training prezente la targul Business Edu Expo 2007, care a avut loc saptamana trecuta. Cele mai cautate raman trainingurile de soft skills, respectiv cele care acopera zona de leadership, vanzari, customer.
Stefania Luca, certified trainer la Compass Training, este de parere ca majoritatea companiilor multinationale prefera sa tina cursuri de initiere in vanzari in interiorul companiilor